sunnuntai 3. huhtikuuta 2011

100 Asiaa.

Koska välttelen siivoamista ja keksin tärkeämpää tekemistä kuten muiden koiraharrastajien blogien selailu. Monien blogeissa oli tää sata asiaa haaste. Vaikka meitä ei oo kukaan haastanut tahdon tehdä tämän koska onhan tämä paljon tärkempää kuin lattioiden luuttuaminen.

100 asiaa musta ja mun koirista.

1.Niin kauan kuin muistan olen halunnut koiran.
2.Vanhemmat eivät hankkineet meille koiraa.
3.Niinpä siskon kanssa ulkoilutettiin ja rapsutettiin kaikki tuttujen ja naapureiden koirat.
4.Merkityksellisimmät koiraharrastuksen alkutaipaleella olivat perhoskoirat Kroisos ja Winston.
5.Sisko puuhaili Kroisoksen kanssa ja mä Winstonin.
6.Ensin pidin winstonia hiukan tylsänä enkä vähiten siksi kuin se pelkäsi mua kamalasti.
7.Ensimmäisen kerran kun hain W&K:ta yksin lenkille omistajien ollessa töissä. Winston meni sohvan alle piiloon. En saanut sitä houkuteltua pois vaikka kuinka yritin.
8.Olin pettynyt ja mua itketti.
9.Ulkoilutin vain Kroisoksen ja mua säälitti kun W:lle jäi varmasti kova pissa hätä ja mulle paha mieli.
10.Vei paljon aikaa että Winston oppi luottamaan muhun, sitä oli aikaisemmin lapset kiusanneet.
11.Winston oli aika ilkikurinen ja omapäinen ja harvoin se mua kunnolla totteli mutta meistä tuli silti hyvät ystävät.
12.Käytiin Winstonin kanssa muutaman kerran lapsi&koira kisoissa ja saatiin joskus myös palkintoja.
13.Musta Winston oli kaikkista hienoin koira ja sen ois kuulunut joka kerta voittaa!
14.Olin vihainen tuomarille. Mutta en kertonut siitä kellekkään.
15. Jossain vaiheessa kaverit,harrastukset ja muu vei enemmän kuin koirajutut niinpä Winstonin kanssa vietetty aika jäi vähemmälle ja koirailuun tuli piiiiiiiiiiitkä tauko.
16. Kauanaikaa ajattelin mun ensimmäisen koiran olevan Bordercollie.
17. Mustavalkoinen, samanlainen kuin elokuvassa Babe urhea possu.
18.Uusi into koirailuun syttyi täydellä teholla kuin sisko hankki sekarotuisen Robin.
19.Robi oli mailman hassuin koira!
20.Mä hoidin Robia paljon ja meillä oli hauskaa.
21.Robin pois menon ajatteleminen tulee aina itkettämään mua.
22.Lohtua saan ajattelemalla että sillä on kaikki nyt paremmin ja muistoissa se on aina läsnä.
23.Robi teki minusta oikean koiraharrastajan.
24.Mietittiin Siskon kanssa mulle sopivaa rotua. Mä halusin ensin saksanpaimenkoiran.
25.Onneksi en hankkinut sellaista.
26.Sisko ehdotti kelpietä. Musta ne oli aluksi aika mitään sanomattomia ja hiukan rumiakin. Olin sitäpaitsi aina ajattelut että mun koiralla ois turkki jota harjata.
27.Rupesin kuitenkin tutustumaan kelpiehin lukemalla ja näinkin muutamia.
28.Pian ne oli musta mailman kauniimpia koiria ja ne korvat olivat upeat! Mun oli saatava oma ruskea kelpie!
29.Piti hommata asunto koska vanhemmille ei saanut koiraa ottaa.
30.Mulla oli pentukyselyitä vetämässä jo ennen kuin varmistui kämppä.
31.Suurin syy miksi muutin pois kotoa oli siis koira!
32.Pelotti ettei kukaan myy aloittevalle koiraharrastajalle kelpietä.
33.Onneksi löysin mahtavan kasvattajan joka luovutti huomaani mahtavan Kelpien!
34.Pennusta piti ensin tulla Milo tai Koda mutta siitä tuli Keiko.
35.Sanottiin sitä myös valaaksi kun se oli niin syöppö ja pulska.
36.Ekana yönä mä pelkäsin että Keiko kuolee. Tai oikeastaan olin varma etten saa sitä pidettyä hengissä edes vuoden ikäiseksi.
37.Ensimmäinen vuosi oman koiran kanssa oli opettavainen,ihana ja kamala. Monet itkut itkin kun en osaa mitään ja varmastikkaan Keikosta ei tule harrastuskoiraa.
38.Keikosta tuli kuitenkin ihan hyvä tai musta se on mailmankaikkeuden paras koira!
39.Kaunis kiitos siskolle kun autoit valitsemaan niin mahtavan rodun ja muutenkin autat ja kannustat!
40.Aluksi en itse oikeasti uskonut että päästään ikinä keikon kanssa kisaamaan saatika saadaan tuloksia.
41.Nykyään uskon meihin jo paljon enemmän.
42.Keikon paras kaveri on ja tulee varmasti aina olemaan Robi. Mua itkettää ajatus että ne ei nää enää toisiaan.
43.Keiko on yleensä iloinen mutta väsyneenä se on kärttyinen kelpie. Se murahtaa jos joku uskaltaa koskeakkin sen viiksi karvaankaan.
44.Keiko rakastaa agilityä ja tokoa. Agissa sitä hiukan ärsyttää kääntyä kun yhtä hyvin voisi mennä suoraan. Tokossa taas sitä ihmetyttää miksi sen muka tarvitsee olla mussa kiinni.
45.Keiko onkin aito suomalainen joka arvostaa puolen metrin hajurakoa monissa asoissa! Tästä se ei hevillä luovu!
46.Keiko on mun mielestä aika kiltti varsinkin nyt kun mulla on vertailukohde.
47.Sen vertailukohteen nimi on Keesi. Rodultaan Schipperke.
48.Mulle tuli skipi koska mä ihastuin yhteen sellaiseen hyvin paljon! Sonjalle terkkuja! ;D
49.Olin miettinyt toista koiraa jonkin aikaa mutta ajankohdan piti olla hiukan myöhemmin. Mutta koska mulle tarjottiin mahdollisuutta saada Keesi ja mä halusin sen niin ajankohdalla ei ollut enää väliä.
50.Keesi on harvoin kiltti. Se luultavasti luulee että sen ammatti on mun ja keikon tavaroiden rikkominen.
51.Silti se on mulle todella rakas!
52.Keikosta Keesi on välillä rasittava varsinkin bussissa. Siellä kun keikosta ei saa liikkua ja pitää vain nukkua lattialla. Keesipä kehtaa bussissa vaikka juosta ympyrää ja sekös keikoa harmittaa ja nolostuttaa.
53.Vaikka Keesi ei noudata Keikon käyttäytymis sääntöä 1. Älä riehu bussissa. Niin Keiko myös tykkää keesistä paljon ja puollustaakin sitä välillä tarpeettoman raivokkaasti.
54.Keesi on kelpien jengissä eikä sille saa isommat kettuila tuumaa Keiko.
55.Keesillä on sopöt nappi silmät joilla se saa tihutyöt nopeasti anteeksi.
56.Keikon silmistä ja ilmeestä taas kätevästi nään milloin skipi on pahan teossa. Kärsivästä ja paheksuvasta ilmeestä ei voi erehtyä.
57.Keikolla on muitakin oma keksimiä sääntöjä. Yksi on: Kaikki autot on sen ja niissä ei saa muut koirat liikahdella kun matka on kesken.
58.Mä olen yrittänyt kertoa ettei meillä ole omaa autoa ja on epäkohteliasta ärjyä kanssa matkustajille jos ne tahtovat vaihtaa asentoa.
59.Tästä syystä Keiko matkustaa useimmiten mun jalkatilassa. tai häkissä.
60.Keesillä on taitaa olla vain yksi sääntö: Maista kaikkea mitä voit se voi olla ruokaa.
61.Musta on useimmiten kivaa kun keesi on niin ahne.
62.Joskus se on hiukan ärsyttävää esim. silloin kun se innostui nappuloistaan niin paljon että pissi allensa tai kun se kiipeilee pöydälle jos jättää tuolit työntämättä pöydän alle.
63.Keikon yksi lempipaikka on istua ikkunalaudalla.
64.Keesi istuu mieluiten mun sylissä.
65.Keesin mielestä mä olenkin olemassa vain Keesiä varten.
66.Koirat on muuttanut mua ihan kamalasti.
67.Koiraharrastus on todella mukava harrastus jossa pitää kuitenkin muistaa pitää jalat tiukasti maanpinnalla.
68.Välillä mua risoo kyllä tietynlaiset ihmiset joita tämä harrastus vetää puoleensa.
69.Yksi parhaita puolia on ollut että olen saanut paljon uusia ystäviä ja tuttuja.
70.Niin ja tietty ilman koira harrastusta musta ja siskosta tuskin ois koskaan tullut näin läheisiä ja hyviä ystäviä.
71.Mun koirat tykkäävät Siskosta ja Kiosta hurjasti.
72.Mäkin tykkään siskosta ja Kiosta paljon.
73.Vaikka välillä sisko on tajuttoman ärsyttävä ja myöhästelee usein! MUR!
74.Meistä ei ole kiva odottaa! Me inhotaan kaikki kolme odottamista valtavasti!
75.Mä inhoan myös koiran karvoja ja turhaa haukkumista.
76.Aina uuten treeniryhmään mennessä toivon ettei ryhmässä ole collieita niiden haukku on erityisen ärsyttävän kuuloista.(Anteeksi collieden omistajat.)
78.Mä inhoan hyvin monia asioita mutta ei niistä sen enempää.
79.Keiko ja Keesi inhoaa eniten kynsien leikkuuta. Se on mun syy koska olen leikannut niiltä joskus hiukan liikaa.
80.Keesi inhoaa myös eläinlääkärissä käyntiä ja sille täytyy laittaa kuonokoppa.
81.Keiko taas rakastaa käydä lääkärissä. Syytä en tiedä.
82.Treenaaminen ja koirien kouluttaminen on hauskaa puuhaa.
83. Kisaaminenkin on musta varsin mukavaa vaikka pikkasen aina jännittää mutta hyvällä tavalla.
84.Jaksan vieläkin ihmetellä miksi mua ei kisoissa jännitä niin paljon kuin oletin. Yleensä olen nimittäin tosi paha jännittäjä. Jännitän valillä ihan hölmöjäkin juttuja.
85.Luulen sen johtuvan Keikosta se tekee aina parhaansa joten miksi jännittää. Ja vähän myös siitä että vaikka menisi kuinka surkeasti tunnen suurta ylpeyttä omista koiristani.
86.Joskus ehkä katselen omia koiriani hiukan niiden kuuluisien vaaleanpunaisten lasien läpi.
87.Mulla ei koskaan ole pentukuumetta. Vaan koirakuume.
88.Vaikka pennut on söpöjä ja ihania on aikuiset koirat aina minusta kivempia.
89.Myönnän olevani joskus liiansuojelun haluinen koiriani kohtaan.
90.En ymmärrä ihmisä jotka vihaavat koiria mutta yritän ottaa heidät huomioon.
91.Vaikka usein valitankin koirieni rasittavista piirteistä en muuttaisi niissä mitään.
92.Koiraharrastuksen takia on tullut ostettua ja hankittua paljon kaikkea mikä ei suoraan liity koiriin.
93.Asunto, kamera, videokamera ja kasoittain paljon muutakin tavaraa.
94.Tosin mä olen aina ollut hiukan tekstiiliurheilia. ;D
95.Mä inhoan talkootyötä olen aina inhonnut ja tulen aina inhoamaan.
96.Ymmärrän silti sen tarpeellisuuden.
97.Vietän ihan liikaa aikaa tietokoneella.
98.Myönnän että koirien tulon jälkeen on koirattomien ystävien näkeminen jäänyt vähemmälle.
99.Olin pienenä allerginen koirille.
100.Pelkään kamalasti että mun koirille tapahtuu jotain tai niillä on sairauksia joita ei nää ulospäin.

Ois kiva jos Mia tekisit tän myös! :D

3 kommenttia:

  1. Ei ollu yks eikä kaks kertaa ku tuli tippa linssiin. <3
    Ja siis mistä sä oot tämmösen kaivanu ku mä en oo nähny kellään?!
    Ja enhän mä keksi 100 asiaa.. XD

    VastaaPoista
  2. Monella oli vanhemmissa kirjoituksissa näitä ja mä ajattelin että tää vois olla kiva! Joo mullakin tuli itku kun noita kirjoittelin<3

    Tia

    VastaaPoista
  3. Aivan ihana :-D Minusta sinä olet taitavin ja mahtavin nuori koiraharrastaja ikinä. Kun ihmiset näkee sun ja Keikon, ei kukaan uskoisi että Keiko on sun eka oma koira. Olette tehneet yhdessä aivan upeaa työtä! Olen teistä kamalan ylpeä :-D

    Susa

    VastaaPoista