lauantai 30. heinäkuuta 2016

Tehon elämää!

Mä oon huomannut että tosi monet koirat ja muutkin eläimet on saanut nyt Facebookissa omia fani sivuja. Mäkin olisin halunnut mutta mun ihminen sanoi että oon vielä liian nuori kirjoittamaan someen. Koska en saanut omia fani sivuja ajattelin kirjoittaa tänne. Mun mielestä toi ihminen ei oo kertonut varsinkaan musta tarpeeksi kattavasti. Sen pitäisi enemmän muutenkin muistaa kertoa kuinka mahtava oon!

Ensinnäkin mä oon siis Teho täytin just kokonaisen vuoden ja oon tietty bordercollie jos ette oo aikaisemmin sitä huomannut. Mä oon ruskea-valkoinen ja mun turkki on just sopiva. Muutenkin mä oon sellainen atleettinen ja solakka. Sanoisin että aika täydellinen siis! Mä laitan musta kuvan tähän niin voitte itse ihailla!



Mä käyn mun ihmisen kanssa harjoittelemassa kaikenlaista tärkeää lähinnä aksaa ja paimennusta ja sen sellaista. Mä oon molemmissa jo ihan tosi hyvä vaikka mun ihminen sanoo että mun tarvitsisi kuunella sitä enemmän. En tajuu miksi?! Onko sillä muka joku paimennusvietti?! Ei taida olla siksi sillä on mut ja mulla mun vietit. Agilityssä mä meen hirveetä kyytiä ja välillä ärsyttää kun ei toi ihmis raukka oikeen kahdella jalalla edes mun perässä pysy. Ja miten kummassa mä voisin tietää minne mennä kun ei se oikeen ajoissa kerro! Mun veli Keiko kertoi että mä opin aikanaan lukemaan sitä kummaa huitomista ja heilumista. Sekin kuulemma oppi.

Mulla on myös kaksi veljeä. Kärttyinen Keiko se on kanssa paimen ei kuitenkaan saman rotuinen kun mä. Se on iso ja ruskea ja tosiaan aika kärttyinen. Se on meistä komesta vanhin jotain 7 vuotta! Ihminen aina lellii sitä ja se saa ruuan ja kaiken eka. En tajuu?! Sen ei edes aina tarvi istua ennen ruokaa! Ruoka vaan laitetaan sen eteen! Mä sentäs joudun aina jotain pientä tehdä! Ulkona se joskus juoksee mun kanssa mutta ei se kyllä kauaa jaksa ja sitten se haluu juosta vaan yksin! En tajuu?! No se Keikosta en keksi siitä oikeen muuta kerrottavaa kun se on musta aika tylsä. Yhden jutun muistin siitä vielä! Se varmaan pääsis mihin tahansa elokuvaan jos vaan hakis kun se on taitava näyttelijä! Silloinkin kun mä muutin näiden luo Keiko esitti pitkään ettei mua ole olemassakaan! Jotain puoli vuotta! En kyl tajuu miksi?! Laitan se kuvan tohon alle niin tekin näätte mikä se on koiriaan!





Sitten on vielä Keesi. Keesille on tapahtunut varmaan pentu vaiheessa joku tapaturma tai sairaus kun se on niin.. No katsokaa itse toi kuva.. Joo varmana joku häiriö sen kasvussa tai jotain.



Mulle kyllä väitettiin että Keesi on jotain pientä rotua en muista vaan mitä. Tän rodun kuulemma kuuluu olla tollasia pieniä. En ihan usko! Mä oon kyllä nähnyt myös hallilla noita kääpiöksi jääneitä eikä ne kaikki näytä edes Keesiltä eli varmana joku sairaus tai hoitovirhe! Mua ei niin vaan huijata! Keesi on kuitenkin ihan okei noin muuten. Mä salaa painin sen kanssa ja juoksen. (ei saatais sisällä painia ja juosta) Keesilläkin kyllä välillä viiraa vähän. Että onneks ihmisellä on mut! Mulle on kerrottu että Keesi on käynyt nuorempana jossain näyttelyissä ja että se on muotovalio! Mitä lie sekin meinaa. En tajuu!?

Sit meillä asuu vielä se mies. Siitä nyt ei riitä edes sen vertaa juttua että viitsisin edes aloittaa.. Enkä laita muuten siitä kuvaakaan!

En viitsi kertoa mun ihmisestä nyt mitään kun kuulin että se vie mut ens viikolla treenaamaan. Ettei se vaan peru..


T: Teho

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti