tiistai 21. elokuuta 2012

Tokoilu kasvattaa erityisesti ohjaajan pettymyksensietokykyä, sekä opettaa kehittämään keinoja selviytyä pettymyksistä!

Otsikko mun fb seinältä kopioitu. Eräs tuttuni kirjoitti sen sinne kun kerroin kokeen jälkeen kuinka pettynyt olen. Kiitos siitä lause sai mut hymyilemään! :)

Sunnuntaina oli nimittäin vuorossa  EVL koe numero 4. Mun järkytys oli taas suuri kun näin kehän.. Tiesin kyllä että kyseessä on ravirata mutta mielessäni olin kuvitellut jotain vermon tyyppistä. Kehä oli siinä hiekalla missä ne hepat juoksee ja ne samaiset hepat sattuivat just laiduntamaan radan keskellä ihan kehän vieressä! Kehä oli melkoisen kapea mutta vain päädyistä oli mahdollista mennä kehästä ulos. Heposten kakat oli kyllä kehästä siivottu pois mutta kyllähän ne siinä varmasti tuoksui koirien mielestä varsin ihanalle. Keikoa ei hajut tai hepat haitanneet mutta kun paikalla oli Keikon arkkiviholliset ötökät aavistelin ongelmia..

Istuminen 0: Keiko vihaa ötököitä niitä kun ei sais napsia kun ne pistää mutta ei silti voi olla napsimasta.. Videolla näkyy kun napsii ja pää pyörii jonka jälkeen käy maahan.. Huoh..
Makuu 8: Kokeessa oli yksi mies ohjaaja jolla aika kovat käskyt sen koira ei mennyt ekalla maahan ja toinen sen käsky oli tosi kova ääninen.. Keiko kesti ensimmäisen toisesta meni maahan ja ilme oli "sori mamma mutta täällä karjutaa..en kestä.. "  Joo en ihmettele että meni kun ei tuollaista olla treenattu.. Mistäköhän sitä löytäis oikeen moreä äänisen miehen meidän treeneihin.. Makuussa kärsivän näköinen ja heilutteli korvia kun ne pirun ötökät..
Hyppynouto 10: Perus Keikoa ja jopa hyvä sivulletulo.
Tunnari 7: Mä olin ihan varma että väärän tuo kun oli eka jota haisteli. Tyhmä minä! Koska mä opin että tuo koira lukee mua kuin avointa kirjaa. Aisti ihan varmana mun pahat ajutekset ja tuli epävarmaksi palautuksessa toi vinoon. Mulle tuli kiire kattomaan oliko mukamas oma ja tumpeloin kapulan maahan ja kumartelin sitä sitten sieltä Keiko meni sekaisin tästä kaikesta mun torveilusta ja teki aika mielenkiintoisen perusasennon.. (näkyy videolla) Voisko siihen koiraan vaikka joskus luottaa?!
Kaukot 5: Eka vaihto vajaa ja pari tupla käskyä. S-I vaihdossa liikkui..
Ruutu 8: Merkki hyvä. Lähetyksessä meni luoksetulon merkeille mutta hienosti korjas käskystä. Seuraamisessa ennakoi pysähdystä.
Z:ta 7: S-I-M. Istuminen jäi tekemässä. Multa ruma käsky maahan menoon.. HYI mua.. lopussa jätätti..
Ohjattu 8,5: Arvoin oikean. Hyvä merkki ja nouto. Palautus ja sivulle huono.
Seuraaminen 7: Aika perus Keikoa. Ei mikään paras seuruu mutta ihan ok. Paitsi hidas osuus meni huonosti ja annoin lisäkäskyjä kun kelpie nukkui.. Juoksu oli parasta tässä.. Keiko on ihan hassu kun se heiluttaa häntää aina seuraamisessa. :D
Luoksetulo 9: Tuli normaalia hitaampaampaa. Stopit hyvät. Lopussa laiskottelee..

EVL3 pisteitä 222,5 





En ole pettynyt Keikoon enkä itseeni vaan siihen että ollaan korjattu ja treenattu kun hullut eikä onnistumista vielään tullut.. No näköjään treeni ei ole ollut riittävää, nyt lisää treeniä ja kohti uusia pettymyksiä..

Muoks.. Unohtu kertoa että jos kaikki menee kuten toivotaan saattaa mailmaan putkahtaa pieniä söpöjä kelpie lapsia.. :)  Kennel Ahmakulman blogi

2 kommenttia:

  1. Hei!

    Googlailin Ahmakulman agipäivän jälkeen Keikoa ja löysin sinun blogin. Kiva lukea mahdollisesti tulevan isivalaan kuulumisia. :)

    Toivottavasti kaikki menis hienosti ja koirat tykkäis toisistaan. Ja jos sieltä vielä tulis tyttö meidän perheeseen niin aina parempi! Keiko on niin kamalan kiva koira, että enempi kun mielelläni ottaisin harrastuskaverin tuosta yhdistelmästä. :)

    Tsemppiä reeneihin, jään seuraamaan teidän etenemistä.

    t. Erja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!

      Kiva kun kommentoit! :) Mäkin kovasti toivon että kaikki menis suunnitelmien mukaan. Kiitos tsempeistä! :)

      Poista