tiistai 6. joulukuuta 2011

Messaria ja tottelua!

Perjantai ja lauantaina Keiko oli mulla mukana töissä. Se oli liikuttavan onnellinen ajasta jonka sai viettää ihan kaksistaan mun kanssa. Muistutti ihan pientä pentua tai niitä aikoja kun oltiin ihan kaksistaan. Vaikka meillä onkin hyvä kolmenkopla, vahvisti tämä sitä ajatusta että nuo molemmat tarvitsevat enemmän ihan kaksinkeskistä aikaa. Keesikin iloitsi meidän kotiin paluusta ja lenkistä mun kanssa ihan tuplasti.

Sunnuntaina olikin Keikon vuoro jäädä kotiin. Keesin kera suuntasin messariin. Tänä vuonna olin päättänyt etten ilmoita koiria sinne törkysen ilmomaksun takia eikä koiratkaan olleet parhaassa mahdollisessa kunnossa. Keesin olin kuitenkin luvannut Lapsi&Koira kilpailuun tutun pojalle esitettäväksi ja pitihän mun päästä ostamaan kaikkea tuiki tarpeellista! :D Koirat sai ruokakipot, valopannat, Keesi hihnan ja pannan, Keiko narupalloja ja tietty herkkuja.

Keesi osasi hienosti liikkua tungoksessa ja vain yhdelle irlanninterrerille rähisi. (muistuttaa olemukseltaan hyvin paljon sitä koiraa joka hyökkäsi Keesin kimppuun silloin kun oli pentu)

L&K kisassa Keesi ja Wille taituroivat sijalle 5/20! Hienosti pelasivat yhteen ja olin iloisesti yllättynyt miten hyvin Keesi käyttäytyi sekä esiintyi vaikka vain yhden kerran ehtivät treenata ennen kisaa.

Kierreltiin vielä hetki Mian kanssa ja sitten vietiin väsynyt Keesi koiraparkkiin että päästiin syömään ja katsomaan hetkeksi ryhmäkilpailuja. Koiraparkki oli oikeen iloinen yllätys. Mä olin aina kuvitellut ne jotenkin karmaiseviksi paikoiksi mutta väärässä olin. :) Mukava päivä kivassa seurassa ja pikkumusta sai paljon uusia jänniä kokemuksia!

Tänään aamusta treenit Sonjan kanssa. Yöllä oli satanut lunta ja sain talutella yhtä skipiä sekä ruskeaa kumipalloa. Keikon mielestä ensilumi on parasta mailmassa mä tulen varmaan sitten hyvänä kakkosena. ;D

Keikolle seuraamista. Virittelin ensin pallon kanssa jonka jälkeen Sonja käskytti. Pääasiassa hyvää tekemistä muutama kontaktin tippuminen, oma rytmi hitaassa väärä ja pari ihan hentoista piip ääntä askelsiirtymissä. Pistän ääntelyt pitkän tauon piikkiin mutta jos jatkuu niin täytyy puuttua. Innokas oli ainakin! :D

Ruutu oli hieno! Hyvin haki merkille vaikka pikkasen vilkuili ruutua. Paikka ei ihan keskellä.

Luoksarissa stopit ihan ok mutta kyllähän se pikkasen valuu.. Eteentulossa ja lopun perusasennossa kaikkea pientä korjattavaa..

Ohjattua. Merkki vaatii tässä vahvistamista kun meinaa kipitellä suoraan kapuloille. Haki kerraan vasemman joka hyvä.

Keesi kiljahteli muutamasti kun tein keikon kanssa ja arvasin että se on super skarppina. Voi elämä mikä koira! :D Oli kyllä niin hyvän mielen tokoa!

Ensin perusasentoja ja seuruuta. Alkaa tuntua että se ihan oikeasti seuraa. Käännökset ja muut tarvii paljon vielä treeniä mutta perusajatus on taottu sen päähän. Perusasennot välillä kyllä aikamoista nojailua ja pää on ties missä mun sääressä kiinni kun hakee kovemmin vaan kontaktia jos palkkaa ei tipu! Ihana pikkunen!

Liikkestä maahan taas ihan supernopea. Tätä voitas nyt jättää vähemmälle ja tehdä enemmän pysymistä maassa sekä siirtyä seisomisen opetteluun.

Paikallaan istumista luoksari varten jossa nyt malttoi aika kivasti. Otettiin myös luoksetuloa niin että heitin namin kauemmas ja sieltä sitten käskin sivulle kivalla vauhdilla tuli. Edelleen alkaa kääntyä sivulle tuloa varten tosi aikasin mun makuun. Vähän niin kuin peruuttaa sivulle noin metrin ennen mua. Katsotaan mitä siihen keksittäis. 

Hirveen hyvät treenit molemmilla koiruuksilla. Jos tästä taas nousisi treeni into että jaksais yksinkin käydä treenaamassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti